Už je to uděláno už je to hotovo – Acarnian běží

Sobota, Červenec 13, 2013

acarnian_900x200_bannerPo několika měsících jsem dnes spustil online hru Acarnian. Již je registrováno 12 hráčů a další přijdou. Registrujte se i vy a buďte jedni z prvních na serveru.

Hra se bude ještě v průběhu ladit a určitě se najdou nějaké dodělávky. Ale to hlavní již je v pořádku a funkční.

Na první pohled je hra podobná Travianu a divokým kmenům. Na ten druhý zjistíte, že se přeci jen liší. Já sám jsem nikdy aktivně Travian ani divoké kmeny nehrál. Zkoušel jsem je jen v rámci srovnání a někdy i inspirace. V Acarnianu je jiný model útočení, které je závislé na vojevůdcích. Další důležitá součást jsou výzkumy, které zasahují do různých oblastí hry. Od těžení surovin až po boje.

Součástí hry jsou generované úkoly pro vojevůdce, kteří na nich získávají zkušenosti. Budete mít tak vždy na koho útočit. Každá pátá budova na mapě je generována automaticky a je přidělena potulným banditům. Tyto města nebo vesnice pak můžete libovolně dobývat. Cílem hry je zničit staré panovníky, kteří svírají Acarnian ve své moci. Musíte dobýt všechny jejich města, které mají automaticky generovanou obranu podle síly hráčů. Tyto města mají o 400% větší výtěžnost surovin, takže se budou každému hodit. Aliance, která bude mít na konci hry nejvíce těchto měst vítězí.

Další velký rozdíl jsou různé typy staveb, které se mohou nacházet na mapě. Můžete zde mít město, vesnici, základnu, farmu, železné doly, hliněné doly a další. Každá stavba se chová trochu jinak a je jen na vás jestli je využijete nebo ne.

Mapa obecně má důležitý význam. V Acarnianu se terén mapy projevuje při hraní. Například přes hory a vodu Vaše jednotky neprojdou. Přes řeku půjdou pomaleji a těžké stroje neprojedou přes les. Terén se také projevuje při výstavbě nových měst. Pokud město stojí u řeky, pak má o 15% větší výtěžnost jídla. Pokud stojí u jezírka pak dokonce 20%. Když stojí u lesa, tak je výtěžnost dřeva o 15% vyšší, u hor je to železo o 15% vyšší a když je okolo jen rovná zem, tak je výtěžnost hlíny o 15% vyšší. Je proto dobré stavět budovy na správná místa.

Je toho mnohem víc co Vás v Acarnianu čeká a nemá smysl to zde všechno přepisovat. Mrkněte se na nápovědu a registrujte se. Ve hře mě najdete pod nickem Bronzi i Admin, tak neváhejte a napište mi když budete cokoli potřebovat.

PS. Takhle už vypadá moje město:  

PS2: Den po spuštění a 16 lidí je online.

Přidejte se i na facebook.

5 Comments

  1. Kamil Staš napsal:

    Pan si žije pod horami a sází na turistický ruch :) …. Ne to jsem nechtěl říci, měl jsem možnost sledovat Bronziho při vývoji od začátku do konce a musím říci, že se zápalem odvedl hodně dobrou práci. Doufám že mu elán ještě vydrží při odladění herních mechanismů a že bude naslouchat těm pravým. Protože ve chvíli jak už mají lidé něco svého tak lobují pro svou pravdu. Proto měj Bronzi otevřené oči a naslouchej těm pravým.

  2. Hujer napsal:

    ale co ta kanka hujere :)
    podivej se do napovedy a precti si cil hry

  3. Lukas napsal:

    Grafika vypadá hezky, skoda ze nemam víc casu si to pořádně zahrat. Držím palce v dalším vývoji.

  4. panZero napsal:

    Grafika se povedla. Jen je otázka, jestli si ta hra dokáže vydělat. Aby se někomu vyplatilo koupit si nějaké herní výhody, tak musí hru hrát aspoň pár tisíc lidí (spíš nad 10k). Máš už nějak promyšlený obchodní model, nebo to bereš víc jako hobby a sběr zkušeností?

    1. Bronzi napsal:

      Zatím sbírám zkušenosti ale nějaké peníze to už taky hodilo. Rozhodně není zapotřebí tisíce lidí.

Napsat komentář k Lukas Cancel reply