Archive for the ‘Moje práce’ Category

acarnian_900x200_bannerPo několika měsících jsem dnes spustil online hru Acarnian. Již je registrováno 12 hráčů a další přijdou. Registrujte se i vy a buďte jedni z prvních na serveru.

Hra se bude ještě v průběhu ladit a určitě se najdou nějaké dodělávky. Ale to hlavní již je v pořádku a funkční.

Na první pohled je hra podobná Travianu a divokým kmenům. Na ten druhý zjistíte, že se přeci jen liší. Já sám jsem nikdy aktivně Travian ani divoké kmeny nehrál. Zkoušel jsem je jen v rámci srovnání a někdy i inspirace. V Acarnianu je jiný model útočení, které je závislé na vojevůdcích. Další důležitá součást jsou výzkumy, které zasahují do různých oblastí hry. Od těžení surovin až po boje.

Součástí hry jsou generované úkoly pro vojevůdce, kteří na nich získávají zkušenosti. Budete mít tak vždy na koho útočit. Každá pátá budova na mapě je generována automaticky a je přidělena potulným banditům. Tyto města nebo vesnice pak můžete libovolně dobývat. Cílem hry je zničit staré panovníky, kteří svírají Acarnian ve své moci. Musíte dobýt všechny jejich města, které mají automaticky generovanou obranu podle síly hráčů. Tyto města mají o 400% větší výtěžnost surovin, takže se budou každému hodit. Aliance, která bude mít na konci hry nejvíce těchto měst vítězí.

Další velký rozdíl jsou různé typy staveb, které se mohou nacházet na mapě. Můžete zde mít město, vesnici, základnu, farmu, železné doly, hliněné doly a další. Každá stavba se chová trochu jinak a je jen na vás jestli je využijete nebo ne.

Mapa obecně má důležitý význam. V Acarnianu se terén mapy projevuje při hraní. Například přes hory a vodu Vaše jednotky neprojdou. Přes řeku půjdou pomaleji a těžké stroje neprojedou přes les. Terén se také projevuje při výstavbě nových měst. Pokud město stojí u řeky, pak má o 15% větší výtěžnost jídla. Pokud stojí u jezírka pak dokonce 20%. Když stojí u lesa, tak je výtěžnost dřeva o 15% vyšší, u hor je to železo o 15% vyšší a když je okolo jen rovná zem, tak je výtěžnost hlíny o 15% vyšší. Je proto dobré stavět budovy na správná místa.

Je toho mnohem víc co Vás v Acarnianu čeká a nemá smysl to zde všechno přepisovat. Mrkněte se na nápovědu a registrujte se. Ve hře mě najdete pod nickem Bronzi i Admin, tak neváhejte a napište mi když budete cokoli potřebovat.

PS. Takhle už vypadá moje město:  

PS2: Den po spuštění a 16 lidí je online.

Přidejte se i na facebook.

acarnian_900x200_banner

Dnes je to přesně 5 měsíců co jsem napsal první příspěvek o mé plánované online hře. V té době jsem ještě ani nevěděl jak ji pojmenuji a ani jsem neměl vše do detailu promyšlené, měl jsem jen vizi. Hru jsem vymýšlel během vývoje. Teď po pěti měsících má ta vize už reálné obrysy. Hra je již nahraná na serveru a zbývají poslední úpravy před otevřením. Najdete ji na adrese acarnian.cz. Zatím jsou ještě registrace uzavřené ale všichni zájemci si mohou pročíst nápovědu nebo se registrovat na fórum a diskutovat a udělat si tak o hře obrázek.

Už chybí nastavit jen některé herní parametry a dodělat poslední střípky grafiky. Pak sepsat popisy k tutorialu  a vytvořit texty ke generovaným výpravám pro hrdiny. Což je práce snad jen tak na týden, takže spuštění vidím na polovinu července.  Buď rovnou v pátek 15.7 nebo někdy během víkendu.

Všem co se účastnili „předregistrace“ a zanechali na webu svůj email děkuji. A protože vás nebylo moc, tak jsem se rozhodl, že vám dám do startu 100 zlatých. Za ty je možné pořídit si prémiový účet a jiné bonusy.

Taky děkuji všem testerům. Pro zvědavce. Testovací verze běžela na adrese strategie.bronzi.cz. A pokud se chcete dočíst něco o tom jak vývoj probíhal, pak vás odkážu na fórum kde je něco málo informací strategie.bronzi.cz/forum/. Hra bude nakonec z této adresy odstraněna a fórum taky. Nějaké příspěvky možná přesunu na nové fórum.

To bude pro dnešek vše. Mrkněte na ACARNIAN.CZ a povězte mi co si myslíte.

Už se to pomalu blíží. Práce na Acarnianu začínají finišovat a v červenci spouštím otevřenou betu. Teď už vím, že to stihnu. Pro všechny příznivce zde mám pár ukázek.

Náhled vesnice

Náhled vesnice

Takhle vypadá přehled hlavní budovy:

Náhled hlavní budovy

Náhled hlavní budovy

Takhle vypadá přehled jednotek:

Shromaždiště

Shromaždiště

Mapa je zatím jen provizorní:

Provizorní mapa

Stále se můžete před registrovat na adrese acarnian.cz.

 

Mé dílko se už pomalu blíží spuštění veřejné bety a bylo už na čase abych vymyslel jméno. Lámal jsem si s tím hlavu asi 14 dní. Chtěl jsem vymyslet nějaký novotvar, který pěkně zní, dobře se zapamatuje a jsou volné domény .com a .cz. Prošel jsem různé názvy typu [něco] of empire, po té ještě imperion, imperia a další imper něco. Bohužel všechno na co mě napadlo bylo obsazené. Zjistil jsem že takhle to nejde a hledal jsem inspiraci u jiných.

acarnian_900x200_banner

Bylo zajímavé sledovat jak různí lidé přistupují k hledání jména různými způsoby. Někteří na to jdou historicky, jiní prostě splácají nějaká slova dohromady, další se inspirují u současných názvů. Nakonec mě asi nejvíc nakopl Turek a jeho metoda hledat názvy podle historických božstev. Ne že bych hru nakonec pojmenoval po bohovi ale potřeboval jsem chytit zas nový vítr a to mě nakoplo. Začal jsem hledat různé bohy Wikingů, Keltů, Řeků, Egypťanů ale nic se mi nezdálo dost vhodné. Pak jsem procházel  stará jména ale taky nic.

Asi je čas dát si pauzu řekl jsem si. A tak jsem to přestal řešit. Denně jsem pak jen tak hodinku před spaním pátral a zkoušel nové názvy ale dlouho mě nic nenapadlo. Už ani nevím jak jsem na to přišel ale našel jsem historickou mapu starověkého Řecka a tam byla oblast nesoucí název Acarnania. Znělo to pěkně ale nemůžu přece použít název, který již existuje. To by přinášelo jen samé problémy.

Nakonec jsem název trochu zkrátil a přehodil pár písmenek a vznikl Acarnian. Vyzkoušel jsem dostupnost domén a byly volné. Nechal jsem to ještě uležet abych za pár dní nezjistil, že se mi to už nelíbí. jenže i s odstupem se mi to líbilo. Mnoha lidem tento název připomíná Travian. Co si budeme namlouvat mi taky. Ale to bychom mohli rovnou říct, že vše co končí na „ian“ má z Travianem něco společného.

Doménu jsem již zaregistroval a vytvořil mini webík s předregistrací. Jak jinak než na acarnian.cz.

Je to téměř 14 dní co jsem začal na hře pracovat a pomalu ale jistě se začíná něco tvarovat. Posledně jsem psal že se nechám inspirovat již existujícími hrami. Sice mi to připadá trochu jako kopírování ale nic lepšího se asi vymyslet nedá. První věc, kterou jsem potřeboval vyřešit byly suroviny. Zápasil jsem se dvěma koncepty.

  1. Jedna měna použitelná na všechno.
  2. Několik druhů surovin, každá na něco.

První přístup je mnohem přímočařejší a hru do značné míry zjednodušuje ale zároveň ochuzuje o strategické variace, takže jsem jí nakonec zavrhl a zvolil jsem druhou možnost. Jenže jaké suroviny zvolit? Když se podíváme na klasické strategické hry, tak se jedná nejčastěji o dřevo, železo, kámen a jídlo. Když se podíváme na webové hry, tak je místo kamene často hlína. Z logického pohledu se ve středověku stavělo spíše z hlíny než z kamene a navíc je tato kombinace známá mezi hráči. Takže jsem zvolil webovou klasiku: Dřevo, železo, hlína, jídlo. Ceny různých věcí se budou ladit nějak v průběhu testování. Momentálně je moc neřeším.

Budovy, které je možné postavit

Hlavním rozdílem oproti jiným hrám je možnost stavět různé stavby přímo na mapě. V Divokých kmenech nelze vůbec stavět na mapě, v Travianu lze stavět pouze další vesnice nebo obsazovat oázy. Já chci umožnit stavbu i jiných objektů.

Základem všeho bude osada, ve které se budou stavět další budovy, budovat armády, obchodovat atd. (Stejně jako v Travianu nebo Divokých kmenech). Osadu půjde rozšířit na vesnici, pak na město a nakonec ještě na velké město. Rozdíl bude v tom kolik stavebních parcel se bude v objektu nacházet. Aktuálně mám tuto vizi:

  • Osada: 6 parcel
  • Vesnice: 13 parcel
  • Město: 20 parcel
  • Velké město: 25 parcel

Některé budovy půjde postavit i vícekrát a bude záležet jen na hráči jaké budovy zvolí.

Další budovy na mapě

Kromě předchozích obytných objektů bude možné postavit i další jednoúčelové stavby. Některé budou mít strategický význam. Jiné budou sloužit pro získání surovin.

  • Farma – možno postavit kdekoli – produkuje jídlo
  • Železný důl – možno postavit v horských oblastech – produkuje železo
  • Pila – možno postavit u lesů – produkuje dřevo
  • Hliněný důl – možno postavit kdekoli – produkuje hlínu

Tyto čtyři stavby se musí nacházet vždy v blízkosti osady, vesnice nebo města. Přemýšlím nad vzdáleností 2-4 políčka dle druhu budovy.

Další stavby budou hrát strategickou roli:

  • Strážní věž – bude pokrývat určitou oblast na mapě, přes kterou zaznamená pohyb vojáků (Vysvětlím později).
  • Pevnost – Bude sloužit výhradně pro vojenskou osádku, nebude mít vlastní zdroje surovin. Vojáci žijí ze zásob.
  • Tábor – Speciální dočasná budova, kterou mohou postavit vojenské jednotky při přesunu.

Tyto budovy se mohou nacházet v libovolné vzdálenosti od nejbližšího města či vesnice.

Bojový systém

Abych vysvětlil účel předchozích třech budov, tak musím představit bojový systém hry, který se bude poměrně lišit od stávajících konceptů jiných her. V jiných hrách můžete běžně zaútočit na jakoukoli vesnici či hrad bez ohledu na to co se nachází mezi vámi a hradem, na který útočíte. Jednotky jsou přímo k hradu bez jakéhokoli obcházení a hrozby po cestě. Naopak obránce musí čekat až k němu dojdete a počkat co se stane. V mé budoucí hře to bude zásadně jinak.

Při útoku si hráč zvolí přesnou trasu, po které vojáci půjdou. Nemůže jít přes vodu, řeka zpomalí jeho postup, přes lesy a hory neprojede vojenská technika a pohyb bude pomalejší a navíc přes hory neprojdou ani velké armády (Popřípadě budou decimovány). Nejlepší postup bude tedy po rovinatém terénu.

Hráč, na kterého se útočí nebude o útoku informován v okamžiku kdy jednotky vyšli na pochod ale až v okamžiku kdy je zpozoruje. To nastane ve třech případech.

  1. Když se přiblíží některé z vesnic či měst (Na vzdálenost 2-3 políčka)
  2. Když se přiblíží některé z pevností (Na vzdálenost 2-3 políčka)
  3. Když bude zpozorován strážní věží (Na vzdálenost 4-5 polí)

Do hry je tím přinesen okamžik překvapení a také potřeba ničit jedno město nebo pevnost po druhém a ne útočit přímo na hlavní město.

Možnosti útoku

Útočník má několik možností jak vést útok. První je klasický dobývací útok, kdy se útočí přímo na město. Obránce má výhodu oproti útočníkovi, protože je na svém území. Navíc pokud bude mít město hradby, pak se výhoda obránce znásobí. Během bojů může navíc dojít k poškození některých budov ve městě i když bude útok nakonec odražen.

Ničící útok: Tento typ útoku nemůže být veden proti městům a vesnicím, ty půjde vždy jen dobýt. Ničit lze všechny ostatní stavby na mapě. Pevnosti, strážní věže, tábory a stavby na suroviny.

Obléhací útok: Pokud má útočník dostatečně velkou armádu, tak může město, vesnici nebo pevnost a tábor obléhat. To znemožní přísun surovin z okolních objektů a znemožní využívat obchod. Jakmile dojde vojákům jídlo ve městě, tak začnou umírat bez boje. Pozor ale na to, že i na obležení lze zaútočit. V tom případě nemá armáda sice takovou výhodu jakoby zůstala ve městě ale pokud je silnější, pak stejně zvítězí.

Slučování armád: Útočník nemusí bojovat sám ale může si přizvat přátele z aliance. K tomu slouží právě tábory. Jakmile je tábor postaven, tak do něj mohou vstoupit další jednotky aliance a nakonec zaútočit společnými silami. Tábor se chová podobně jako obležení a je možné na něj také zaútočit.

Možnosti obrany

Obránce města může zůstat schovaný za městskými hradbami, kde má velkou obranou výhodu ale riskuje obležení nebo v případě přímého konfliktu zničení některých budov ve městě. Druhou variantou je protiútok. Můžete se utkat se svým nepřítelem ještě dříve než do města dorazí. V tom případě sice nebudete mít takovou obranou výhodu ale na vaší straně je moment překvapení. Výhodou této obrany je, že se nemusíte bát o to, že bude některá budova zničena.

Protiútokem se nemusíte bránit pouze z města, na který je veden útok ale můžete vyslat jednotky z jakéhokoli jiného města nebo pevnosti v dosahu. Čím dřív zpozorujete nepřítele tím dřív můžete adekvátně reagovat. Vhodným rozmístěním strážních věží zajistíte si včasné varování před útokem a můžete zformovat svou obranu.

Automatická obrana: Obránce může nastavit i jednoduchou automatickou obranu ve smyslu:

  • Když se vede útok (větší než xy) na město x, pak vyšli podpory z města y.
  • Když se vede útok (větší než xy) na cokoli, pak vyšli protiútok z města x.

Automatická obrana může být fajn ale může být i zneužita proti vám falešným útokem a dobytím města bez obrany. Aby to bylo fér, tak vyslané útoky nemůže útočník vzít zpět.

Závěrem

Byl bych rád kdybyste mi zde nechali názory na mé zamýšlené vlastnosti hry. Většina z toho co jsem zde psal ještě není hotová ale všechno k tomu směřuji. Jakmile toto bude hotové, tak uvolním betaverzi pro testování. Možná že to bude už koncem Března. Momentálně řeším základní věci jako stavění budov ve městech a produkci surovin. Další na řadě bude vytváření jednotek a bojový systém. Grafiku si nechávám až na úplný konec a budu muset někoho sehnat kdo by jí udělal. Zatím používám jen na rychlo načmárané malůvky :-) .

Už je to dávno kdy jsem dělal nějakou hru naposledy. Přestože mě tvoření her vždy bavilo, tak jsem na nich nikdy nic nevydělal. Je pravda, že jsem se při jejich programování vždy hodně naučil ale strávil jsem na nich vždy spoustu času bez finanční odměny. Nakonec jsem se zařekl, že další už neudělám. Teď se to chystám porušit a chystám se udělat něco dalšího.

Vždy jsem zastával a zastávám názor že člověk by měl dělat to co jej baví. To je taky jeden z důvodů proč chci udělat svou další hru. Další důvod je, že poslední dobou mě příliš nemotivuje pracovat. Mám tedy spoustu času a ten bych rád využil. Navíc dnes jsem už někde jinde než před šesti lety. Mám představu jak hru zpeněžit i čeho se mám vyvarovat abych se při vytváření nezamotal do nových vylepšení. A hlavně mě to zkrátka baví. Hru jsem začal programovat minulý týden v pátek a za dva dny jsem u toho strávil okolo 30 hodin. Takový zápal do práce jsem neměl už hodně dlouho.

O čem hra bude?

Naučil jsem se že nemá smysl vynalézat kolo a je lepší se inspirovat tím co existuje. Většina dnešních webových her stojí na konceptu, že máte nějaké vesnice, města, hrady, ostrovy nebo něco podobného, které jsou rozmístěné na mapě a tvoří samostatně fungující objekty. Ve hře můžete obchodovat, útočit na ostatní hráče, zkoumat nové technologie a stavět budovy ve vašich vesnicích. Tento princip se uplatňuje ve hrách jako Travian, Ikariam, Divoké kmeny, Goodgame empire a další. I moje hra se bude zakládat na stejném principu.

Samozřejmě že nemůžu udělat nějakou kopii. Jaký by to pak mělo smysl? to už by hráči rovnou mohli hrát originál. Oproti jiným hrám chci udělat několik vylepšení.

  • Využití terénu prostředí jako strategického prvku.
  • Větší mapu než je v Travianu.
  • Pestřejší bojové taktiky.

Nepůjde taky jen o boj. Hra bude zaměřena na budování a vylepšování Vaší říše.

  • Možnost budování nových vesnic a měst.
  • Získávání budovatelských zkušeností, které zlepší kvalitu budov a zrychlí jejich další stavění.
  • Stavění divů světa.

A poslední částí je výzkum. nikdy nejde jen o hrubou sílu ale jde také o znalosti. Mám v plánu udělat systém vynálezů, které budou přinášet různé výhody do boje. Nosnou myšlenkou bude hlavně budování své říše ne ničení. A vhodným obraným systémem bude možné zařídit, že města nepůjdou jen tak zničit. Samozřejmě že to bude vždy vyžadovat silnou armádu. Avšak díky spojenectví armáda nebude muset být jen Vaše.

Chci tady pravidelně psát reporty o tom jak se hra vyvíjí. A možná budou k dispozici i betaverze pro zájemce. S trochou štěstí by mohla být první verze hry hotová tak za 2 měsíce. Takže vzhůru do práce :-)

Právě dnes jsem uvedl do provozu mou novou verzi homepage domény bronzi.cz. Současně s tím se také váže několik změn, které jsem se rozhodl provést.

Nový design

Už jen proto, že stará verze byla strašná až otřesná, tak jsem se rozhodl, že vymyslím něco lepšího, něco zajímavějšího a něco co by mě také vystihovalo. Už jsem se nechtěl držet hesla, že kovářova kobyla chodí bosa. Přestože nejsem žádný designér, tak jsem tuto úvodku vytvořil zcela sám a jsem na sebe hrdý :-) . Je na ní v přehledné formě vše co je potřeba. Hlavně se jedná o rozcestník na mé další weby a také je zde něco málo o mé maličkosti.

Změna struktury na bronzi.cz

Spolu se změnou designu se nese také změna struktury. Koupil jsem novou doménu webcoder.cz, na kterou jsem přenesl mou nabídku na vytváření webových stránek. Tím se mi také uvolnila subdoména tvorba-webu.bronzi.cz, kde nově budu psát články o vytváření webových stránek a o všem co se toho týká. Současně s tím jsem na tuto adresu přenesl všechny články z tohoto blogu, které se tvorby webu přímo týkají a odkazy přesměrovávám na nový web. Starý obsah z této domény zanikl. Stejně jej nikdo nečetl. Nicméně na této subdoméně jsou pěkné ranky tak proto jsem jí chtěl také využít.

Tento blog se tímto stává místem, kde budu psát různé své myšlenky, nápady, názory a zamyšlení. A také vše co se mi jinam nevleze.

Díky tomu také bude obsah každého blogu tématicky jasně daný tak jak jsem to vždycky chtěla ale nikdy jsem neměl čas na provedení.

Více na www.bronzi.cz.

Pravidelně každý měsíc uvádím nové weby do světa internetu. Tento měsíc jsem se zabýval převážně weby s hrami a pro zábavu. Níže je jejich seznam.

Goodgame Fashion
Web k online hře goodgame fashion, kde si můžete zahrát, přečíst si rady jak hrát a shlédnout i nějaké videa.

Nejlepší hry

Žebříček nejlepších her z mnoha pohledů. Nejlepší online hry nejlepší PC hry, nejlepší konzolové hry a další.

Goodgame hry

Web goodgame hry se zabývá hry od herního studia goodgame, obsahuje popisy her, zajímavé rady a tipy. Každý pařmen goodgame her by tento web neměl minout.

Nejlepší filmy

Žebříček nejlepších filmů z mnoha hledisek, podle různých serverů. Cílem tohoto webu je najít pro každého fanouška skutečně ty nejlepší filmy.

Zábava na infosíti

Web obsahuje nejrůznější zábavná videa a obrázky, pro zasmání a zlepšení nálady.

Jak na SEO pro úplné začátečníky

Web zabývající se problematikou seo pohledem naprostých začátečníků. Najdete zde základní pojmy a důvody proč je nutné zabývat se určitými věcmi.

Jak vydělávat na internetu

Web se zabývá problematikou vydělávání peněz na internetu. Každý kdo má nějakou webovou prezentaci, tak si rád vydělá alespoň tolik kolik utratí za provoz.

Zajímavosti na infosíti

Web obsahuje různé zajímavosti všeho druhu Guinessovy rekordy, různé překvapivé činnosti a události.

Doufám, že Vás alespoň některý z nich zaujme.

Právě dnes je ten den kdy jsem spustil můj nový redakční systém, o kterém jsem psal posledně, reálně na internetu. Můžete ho vidět na doméně infosit.cz. To co je ale vidět ze předu není tak významné jako to co vidět nemůžete. A to je samotná administrace systému.

Ještě není vše úplně hotové ale rozhodl jsem se že takové ty drobnosti budu ladit za běhu. Na nejvíc věcí se stejně přijde až když se se systémem reálně pracuje. Hned jak jsem jej nasadil objevilo se několik chyb, které bylo nutné vyřešit avšak teď už běží vše tak jak má.

Hned jsem rozjel několik nových webů na které se můžete podívat zde:

Všechny čtyři běží na výchozí šabloně jen se změněným pozadím a logem. V systému je samozřejmě možné využívat různé šablony avšak jsem jich víc ještě nestihl nakódovat.  Ale to vše přijde časem. Jakmile budu se systémem spokojený, pak jej otevřu pro veřejnost ať si může psát svůj blog na infosíti každý.

 

Tento týden jsem psal článek o tom, že mi WordPress jako redakční systém příliš nevyhovuje. Těch důvodů je několik a zájemce odkážu na původní článek zde. Už uběhlo pár dní a já se zítra chystám tento systém reálně nasadit. Sice ještě není vše úplně uživatelsky vyladěné ale funkčně už funguje vše jak má. V tomto příspěvku chci popsat co přesně můj redakční systém nabízí, v čem se odlišuje a na co je možné jej použít.

Co RS nabízí?

Celkem je toho poměrně hodně, proto zde popíšu 4 hlavní přednosti oproti jiným redakčním systémům, které nejsou příliš uživatelsky přívětivé.

1) Taky jste si zvyklí na styl psaní jako je na Facebooku? Kdy píšete zprávu a po vložení URL adresy se vloží rovnou odkazovaný obsah do stránky? … Já taky. A přesně tohle je vlastnost, která mi u blogovacích systémů chybí. Proto jsem jí implementoval jako jednu z hlavních vlastností celého systému a všechno na ní stojí. U blogu je také poměrně vhodné psát k odkazům titulky a proto se současně s načtením obsahu načte i titulek a vy při psaní nemusíte nic řešit.

2) Druhou vlastností systému je intuitivní vkládání odkazů do textu. Znáte starý těžkopádný přístup, kdy musíte označit text, který se má stát odkazem a pak kliknout na ikonku odkazu, po čemž se otevře okno, kde je možné vložit url adresu a titulek a nakonec kliknutím na vytvořit odkaz je odkaz vložen do stránky? Ano i ta věta je složitá. Vkládanou adresu zřejmě stejně jako já také máte uloženou ve schránce pak jí do políčka vkládáte stejně jako já.

V mém editoru je vše jinak. Máte-li adresu uloženou ve schránce, pak jen stačí označit potřebný text a stisknout CTRL+V. A to je vše. Editor pozná že vkládáte url adresu a pokud současně máte označený nějaký text, pak se z něj stane odkaz směřující na vkládanou adresu. A jak už jsem zmínil výše, tak titulek odkazu je stažen ze stránky, na kterou odkazujete, takže při vkládání odkazu už neuvidíte žádné ošklivé okno.

3) Práce s obrázky je řešena pomocí mého vlastního editoru, který zvládá jednoduché úpravy jako je změna velikosti, ořez a převrácení či otočení. Další funkcí navíc je označení vybraného místa obdélníkem, např. když píšete nějaké návody. Podstatnou výhodou je pak možnost vložit obrázek do stránky přímo ze systémové schránky. Už si nemusíte pokaždé projít kolečkem print-screen, vložení do obrázkového editoru, uložení na disk, upload na web. Ale stačí jen print-screen, vložení na web + případná úprava.

4) Formátování vkládaných objektů bez komplikací. V běžných redakčních systémech je použit klasický wysiwyg editor, do kterého je vkládán veškerý obsah na stránce. Vložení prvků jako je object, embed, script, iframe ale někdy i obyčejného obrázku. Bývá v tomto případě značně komplikované, protože některé objety nejsou v editoru vůbec vidět jiné se dají špatně formátovat apod. Běžně se Vám stane že zmáčknete jednou tlačítko delete a celý objekt je pryč. Můj editor toto řeší jinak. Vkládaný objekt je vložen mimo textové pole a není tak přímo editovatelný. Je možné jej nějakým způsobem nastavit a pokračovat v psaní je pak možné v dalším textovém poli pod přidaným objektem.

Veškerá práce s objekty je tak velice zjednodušena a je do značné míry efektivnější než když je objekt vložený přímo do textu.

K čemu je takový systém vhodný?

Redakční systém je navržen tak aby veškerá práce v něm byla rychlá a snadná, kdy člověk nemusí přemýšlet nad tím jak se co zobrazí, protože se to zobrazí vždy správně. Díky tomu je možné RS použít pro rychloblogování, psaní zpráviček nebo také pro vytváření microsites případně na satelitní weby. Systém je možné v zásadě používat podobně jako Facebook kde budou všechny příspěvky veřejné a je možné je tagovat a tím i kategorizovat. Sám se jej chystám nasazovat místo wordpressu na všechny mé nové weby.