David kirš není vůbec hloupý

Středa, Říjen 3, 2012

Možná, že už jste slyšeli o nedávno neznámém podnikateli Davidu Kiršovi. Ten se dostal do podvědomí mnoha lidí díky projektu milionové impérium, kde radí účastníkům svého kurzu jak se stát bohatým. Spousta lidí jej vzývá jako poloboha a spousta lidí jej haní za to že využívá ostatní. Kde je ale pravda? Jako vždy bychom měli hledat pravdu někde uprostřed.

Kirš není vůbec hloupý a dělá přesně to co má ve svém sloganu, který zní „Poznat sám sebe, nikdy se nevzdávat a učit se od těch nejlepších na světě.“. Věřím, že toto jsou opravdu klíče k úspěchu a zřejmě při poznávání sebe sama zjistil, že jeho nejlepší vlastností a tím na co mám know how je schopnost učit lidi to, že mají učit. Hned se mi u toho vybaví známé lidové pořekadlo: „Když někdo něco umí, tak to dělá a když to neumí tak to učí“.

Jestliže tuto poučku aplikujeme na to že Kirš učí učení, tak dostaneme výsledek, že opravdu nic neumí :-D .

Jenže je to naopak. David Kirš využil přesně to co zná a co umí nejlépe. Má znalosti a informace, které nasbíral od různých lidí, udělal z toho kurz a teď tyto informace předává dál. Nic z toho co dělá sám nevymyslel a nic z toho co radí ostatním nemá sám ověřené. Jen od někoho slyšel že to funguje. Na tom není nic špatného. Shromáždění informací a zabalení do rozumného balíčku je také práce, kterou musel odvést. Umí to dobře podat a lidé na to slyší. Až sem všechno v pořádku. Dokud jsou lidé ochotní platit, tak to má pro ně cenu (apropo O tom co jsou peníze a hodnota peněz asi taky někdy napíšu). To, že prodávání informací je jediná věc, na které kdy vydělal opravdové peníze a že nic jiného neumí, je irelevantní.

Ale co ta druha strana mince?

Skutečně Kirš zneužívá ostatní a láká od nich peníze za něco co není reálné?

Částečně ano a částečně ne. Kirš vám nejspíš otevře hlavu a ukáže vám, že to jde. Dobře vás namotivuje a určitě vás bude inspirovat k zajímavým nápadům. Problém je v tom, že jen hrstka z účastníků jeho kurzů může reálně toho proklamovaného miliónu korun za rok dosáhnout. Krásně o tom napsal Jirka Knesl na svém blogu. Jeho článek si můžete přečíst tady. Abyste svého milionu skutečně dosáhli, tak se musíte stát autoritou v daném oboru a navíc vybraný obor musí mít docela široké publikum a musíte být jediní. Kdyby teď někdo začal učit o tom, jak vybudovat miliónový příjem do roka, tak už se zdaleka tak nechytí jako původní miliónové impérium. Na to už má totiž monopol právě Kirš.

To co se na kurzech říká je bezpochyby možné zrealizovat. Sám je toho přece důkazem. Jen to s matematickou jistotou nedokáže každý z jeho studentů a s největší pravděpodobností to nedokáže velká většina.

A co si o tom myslíte vy? Chtěli byste mít milión korun za rok?

3 Comments

  1. Pavel Lasák napsal:

    Sice tvořím infoprodukt (nazývám obsahový web) o Microsoft Office, ale jako koníčka, proto na tomto webu jsou veškeré návody zdarma (ne pouze tři stránky). Milión za rok nechci, musel bych dělat věci, které mě nebaví a tím by tento web ztratil pro mě punc zajímavosti. Navíc Microsoft Office nejsou tak masová záležitost jako MI.

  2. Petr napsal:

    Bronzi určitě máš pravdu v tom, že se ze všech účastníků vzdělávacích projektů nestanou milionáři. Ne pro to, že by to snad nebylo možné nebo že by musel být jediní ve svém oboru nebo se stát autoritou. A už vůbec nemusí mít ten obor široké publikum (naopak, čí větší specializace tím lépe – zkušenosti z praxe). Je to tím, že většina účastníků ani nezačne s realizací své myšlenky. David má sice know how z venku, má jej ale vyzkoušené na několika kampaních za poslední 3 roky (poslední skončila minulý týden na http://www.emailacademy.cz) A že to funguje i u jeho studentů vídíme tady: http://mladypodnikatel.cz/nejznamejsi-milionova-imperia-t3797 Zeptejte se třeba Pavla Ŕíhy nebo Michala Hanuše, zda jim to přineslo milióny :) . Pavle Microsoft Office jsou masová záležitost. A 90% uživatelů je neumí používat (10 let jsem je učil). Máte širokou skupinu potenciálních zájemců. Myslím, že na to téma infoprodukt zatím není (vím, že se jich několik tvoří). Držím palce :)

  3. Petr Ježek napsal:

    Je pohodlné nadchout se pro chiméru a vydat se na úkor mnoha přínosnějších aktivit, jejichž přínosy nelze měřit pouze či vůbec penězi. Nelepší je žít zdravě a odpovědně, taková investice, ač velmi nepohodlná a vyžadující mnoho netriviálních „tvrdých“ znalostí (na rozdíl od „umění“ emotivního nátlaku pánů Kiršů a jim podobných) se vyplácí bez ohledu na nepochopené oscilace a anomálie kurzů finančních trhů. Virtuální byznys má nekonečné příležitosti do okažiku, kdy virtualita přehluší realitu a okraj propasti nefunguje jako zábrana pokračovat vpřed… A těch propastí, ke kterým se mnozí z nás ženou ozlomkrk, je… Poctivost je nejlepší ekonomická vlastnost, která nevyvolá agresi tržně podvedených či duševně vysátých…

Napsat komentář